Corona ställer till det.

Jag åkte lite tidigare en vanligt till jobbet på Humanistiska biblioteket i Göteborg. Jag passar på att parkera nära perrongen i Alingsås nu när det inte är så många bilar. Då kommer jag med ett tåg som går direkt till Göteborg. Det var bra idag för det var en del borta så jag fick hoppa in och skicka rörpost och sedan köra ut böcker.

Till lunch hade jag med en låda Dafgårds köttbullar. Det kunde kanske blivit bättre mat men det var bra att få lunchen undanstökad.

På eftermiddagen hade jag ÖM-insättning igen, det vill säga insättning i öppna magasinet. (Det blev inget Utvecklingssamtal via videolänk som jag föreslagit.) Jag ställde också upp tidskrifter.

Idag lyssnade jag på John Lennon. Men egentligen hade det kanske passat bättre med Captain Beefheart idag.

jobbet

På väg till jobbet klockan halv sju på morgonen.

Hur farligt är egentligen Corona?  Smittar det när jag sitter på tåget?

Om Klas Petersson

Klas Petersson. Bibliotekarie och Bloggare. Intressen är musik, böcker och resor.
Detta inlägg publicerades i arbete, Arbetsglädje, biblioteket, MS, Musik, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar