Morgonmöte om möten på biblioteket

En låt med International Harvester passade bra idag.

På morgonen tog jag bilen till stationen trots att det inte regnade. Jag får en så bra parkeringsplats på Alingsås station så det är bara att knalla över till tåget.

Jag fick en bra plats på Interregiotåget till Göteborg.

På Humanistiska biblioteket hämtade jag beställningar från 1-5. Det var rätt många gamla tidskrifter att hämta men jag fick hjälp av ”Kämpen”.

Efter nio hade vi möte: en kvinna som började på Kvinnsam presenterades. Vi fick en uppgift att beräta om ett möte med forskare som vi träffat i lånedisken eller läsesalsexpeditionen. En arbetsledare berättade om nya rutiner för läsesalen och en kvinna berättade om nyheter gällande undervisningen.

På eftermiddagen satt jag i läsesalsexpeditionen.En del läste handskrifter av Evert Taube och andra läste kvinnovetenskapliga handskrifter.

69254001_10157529861654350_5398555062488268800_o

Jag fick en bra parkeringsplats

Om Klas Petersson

Klas Petersson. Bibliotekarie och Bloggare. Intressen är musik, böcker och resor.
Detta inlägg publicerades i biblioteket, frakturen, MS, Musik, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar