Färdig med skivor som påverkat mig

Cyklade till stationen i Alingsås. Tåget kom 6.56. Jag fick en plats som var okej. På Göteborgs central fick jag syn på Paul Graf som var i färd med att tacka lokföraren för färden. Sedan gick vi igenom stationen och konstaterade att det fanns många trevliga konditorier på stationen.

På Humanistiska biblioteket i Göteborg hade jag hämtning av böcker från våningarna 6-9. Det var många fjärrlån idag så det tog lite tid.

Jag har gjort an Facebooklista på musik som påverkat mig kraftigt. Idag valde jag Al Green. Intressant idé att välja musik i en vecka som påverkat mig kraftigt:

  • Velvet Undergound
  • Led Zeppelin
  • Al Green.
  • Stranglers
  • Pink Floyd.
  • Frank Zappa.
  • Stooges,
  • Television.
  • Tom Waits.
  • Rolling Stones.

20190827_084550

Jag och Paul Graf på Humanistiska biblioteket.

Om Klas Petersson

Klas Petersson. Bibliotekarie och Bloggare. Intressen är musik, böcker och resor.
Detta inlägg publicerades i frakturen, MS, Musik, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar