Kunde varit i London…

Tåget var i tid, men det var fullt. Folk fick sitta på golvet. Det var emellertid en trevlig konduktör som jag kände igen.
-Hej-hej-, är du ute och åker tåg igen? sa pendlaren till höger om mig när den glade konduktören kom förbi.

Träffade Katarina från biomedicinska på centralstationen och det var uppiggande. Men sedan fick jag skynda mig för att hinna till spårvagn nummer två. Den blev dock stående i tio minuter vid Ullevi Södra för vagnen framför hade fått stopp.

Var ensam på tidskriftsavdelningen. Gick igenom en massa knepiga tidskrifter som det bara fanns en eller två av. Till exempel ett par med SUNET-adresser och några om parapsykologi.

Kristina utanför veg-restaurangen Cranks i London 1999

Kristina utanför veg-restaurangen Cranks i London 1999


Men vi kunde varit i London idag. Om jag inte hade fått den här gallstenen. Det är väl inte så farligt men det onda kommer och går.
Westmister Abbey i London 1999

Westmister Abbey i London 1999


Minnen, vackra minnen. Två år efter Englandsresan var vi gifta. Om vi åker igen tar vi inte Ryanair utan bokar med Airtours.

Westmister Abbey London 1999


Piccadilly Circus 1999

Piccadilly Circus 1999

Om Klas Petersson

Klas Petersson. Bibliotekarie och Bloggare. Intressen är musik, böcker och resor.
Detta inlägg publicerades i arbete, biblioteket, fritid, Klas Petersson, pendling, universitetsbiblioteket. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar